divendres, 27 d’abril del 2018

COM FER UNA COREOGRAFIA D'ACROSPORT

No saps com podem començar amb la coreografia d'acrosport? no pasa res, ací us comentaré com preparar als alumnes perquè puguen realitzar una coreografia exitosa en acrosport.


CONCEPTE DE COREOGRAFIA

 Podem definir coreografia com l’art de composar balls i, en general, l’art de la dansa. La coreografia prové del món de la dansa i s’utilitza en esports com la gimnàstica artística, el patinatge, l ‘acrosport, etc., on l’expressió és important. També forma part d’altres modalitats amb elements musicals, com l’aeròbic, els balls de saló, l’expressió corporal… La coreografia ha de presentar un principi i un final, però, en general, no presenta regles estrictes. La elecció dels elements és lliure. La creativitat, estimulada per la imaginació, el bon gust, el sentiment musical, etc...són factors que intervenen en la creació coreogràfica. 


CÓM ES CREA UNA COREOGRAFIA?

 S’ha de començar amb la elaboració de coreografiessenzilles, amb pocs moviments i un o pocs participants, de curta durada, i utilitzant peces musicals que ens agradin, amb ritmesmolt marcats. 

A. Selecció dels moviments. 

  • 1. Inclús abans de seleccionar la música, consisteix en determinar els principals moviments de que constarà la coreografia. 
  • 2. S’han de crear els enllaços. Si la coreografia, per exemple és d ‘acrosport, les parts principals de la coreografia seran els moments en que es culminen els equilibris grupals. Per a passar d’un equilibri a un altre, s’han de crear moviments d’enllaç, que han de respectar el ritme de la música.

 B. Elecció de la música.


Es pot utilitzar tot tipus de música, des de les danses populars fins la música actual. La música ha de servir simplement d’acompanyament o ajudar a seguir el ritme marcat, o ambdues coses a la vegada en una mateixa coreografia. 

C. Representació gràfica.

Una vegada decidits els moviments, es dibuixen en un paper els esquemes que els representen. A continuació, i partint d’aquests esquemes en brut, s’efectua una prova. 

  • 1r: S’assaja per fragmentsi sense música, per a memoritzar els movimentsi verificar que les formacions, els moviments i els enllaços que s’han ideat poden realitzar-se. 
  • 2n: Amb la part musical sencera, es comprova si s’adapta el ritme i s’observa l’efecte de conjunt.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.