divendres, 27 d’abril del 2018

LA MOTIVACIÓ I LA JOVE MUIXERANGA DE VALENCIA

PRIMERA TASCA DE LA SESIO 3 DE LA UNITAT DIDÀCTICA

Aquesta serà la primera tasca de la sessió desenvolupada en la meua unitat didàctica, un increible video motivacional d'un grup que es diu "La jove Muixeranga de València", així Introduirem l’alumnat amb la projecció, veient els similituds de la Muixeranga amb l’acrosport de manera que els alumnes se n’adonen que l’acrosport està molt present en altres manifestacions culturals i esportives a la nostra comunitat. Finalitzant amb una ronda de preguntes sobre el vídeo. Coneixies la Muixeranga? Què us pareix aquesta dansa? Us agradaria provar a alguna figura?

VIDEO MOTIVACIONAL DE LA JOVE MUIXERANGA DE VALENCIA





LA MOTIVACIÓ EN L'EDUCACIÓ FÍSICA

L'Educació Física com a forma d'activitat humana requereix per part de la personalitat un mòbil per a poder executar-se, per aquest motiu la motivació com a component de la regulació inductora assumisca en ella una importància decisiva.

Un dels processos essencials que permet als alumnes esforçar-se per complir les accions dins de la classe és la motivació, segons Pila (1988) aquest és un dels factors més important que condiciona l'Educació Física.

En l'Educació Física com en tota activitat humana la motivació constitueix el component més important dins dels processos inductors de la personalitat, sent en aquest cas qui determina l'adreça o nivell d'activació de la conducta cap a l'activitat física en qüestió.

Al seu torn, la presa de consciència dels objectius a complir en la classe per part dels alumnes es produeix gràcies als motius (Sainz de la Torre León, 2003). Quan els alumnes no es troben motivats per participar activament i gaudir de les classes d'Educació Física, els resultats que s'obtenen en les accions que dins d'ella es duen a terme no són els més favorables, la qual cosa limita al seu torn la capacitat de mantenir-se en aquesta activitat i superar *concientemente els obstacles que es puguen presentar en el camí cap a l'assoliment dels objectius.

Assumir l'Educació Física com una necessitat de benestar i salut per a la persona que contribuïsca a la motivació per realitzar-la, permet una millor disposició i presa de consciència en el procés d'aprenentatge i perfeccionament de les habilitats i capacitats a desenvolupar i influeix en la incorporació de la pràctica d'exercicis físics com un hàbit de vida.

Tot professor d'Educació Física ha d'aconseguir que els seus alumnes es troben motivats cap a les execucions que es realitzen, d'açò depèn en gran manera l'èxit de la classe.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.