divendres, 27 d’abril del 2018

QUALITATS PEDAGÒGIQUES DE L'ACROSPORT


Pensant com a futur professor d'Educació Física, moltes vegades ens centrem en l'aprenentatge i coneixement de continguts que volem que l'alumne assolisca, i i deixem de costat altres aspectes interessants com pot ser la creativitat i iniciativa personal de l'alumnat.

Així, en l'acrosport com la majoria dels esports, la seva pràctica (habitual i equilibrada) aporta a les persones múltiples beneficis, entre els quals podem trobar:

Fomenta la creativitat : Partint dels coneixements previs dels alumnes i de les posicions del cos es poden realitzar variades formes corporals i expressives per tal de sorprendre i enriquir la resta del grup.

Desenvolupa la capacitat de cooperació entre els practicants : Tots els membres del grup han de col·laborar per tal de realitzar les piràmides o figures pertinents, a més han de decidir temes de gran importància com el vestuari, la durada del muntatge, la coreografia, el maquillatge, la música...

Altres aspectes fonamentals que justifiquen la introducció de l'acrosport a les escoles són:

  • Autosuperació: l'Acrosport fomenta i desperta la motivació per part de l'alumnat, ja que és una activitat molt nova. 
  • Autoestima: tots els alumnes formen part directa de les activitats i això fa que qui les realitza se senti important. 
  • Expressivitat: en totes les accions i moviments s'utilitza l'expressivitat.
  • Motricitat: en les acrobàcies s'utilitza tant la força com l'agilitat, velocitat i fins i tot la resistència.
  • El treball mixt: afavoreix el contacte entre companys desenvolupant i millorant les relacions afectives-socials.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.